BBC

© BBC
© BBC

Al sinds jaar en dag ben ik geïntrigeerd door logo’s, beelddesign en geluiddesign. Sinds enkele jaren ben ik dan ook helemaal weg van de generieken van BBC News.

Ik kan dan ook erg genieten van de muziek en de intro’s. De tune van BBC News is zelfs mijn beltoon, waarbij ik graag de telefoon niet opneem. Mocht je me bellen, dan kan het daaraan liggen. De muziek heeft krachtige tonen, een heerlijke melodie, een gevoel. Het spreekt me aan en ik kan daar erg in opgaan, zeker omdat het instrumentaal is. De pure muziek, zonder de afleiding van zang.

Afgelopen jaar had ik de kans om een bezoek te brengen aan de BBC Broadcasting House in hartje Londen. Vóór de rondleiding konden we een grote ruimte overzien waar ruim 600 mensen aan het werk waren. Het was de newsroom van BBC News. Ik heb mijn ogen uitgekeken.

Welcome to BBC Broadcasting House, the iconic home of the BBC reinvented for the digital future. For the first time in its history, the BBC has brought together its News, Radio, Television and Online services into one central London headquarters to provide the most advanced digital broadcast and production centre in the world.

Ik kan ook niet zo goed uitleggen waarom ik zo erg geniet van logo’s, generieken en de bijbehorende muziek. Deels is het wel omdat er voor mij altijd wel een verhaal achter zit en ik vaak benieuwd ben naar dat verhaal of naar het bedrijf achter het logo. Er zit wel meer achter, maar wat dat precies is daar kan ik mijn vinger niet op leggen.

Geef als eerste een reactie

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*